maandag 31 januari 2011

1e HomeMade JerkBait

Nog geen dakdragers voor m'n viskist, dus kan niet met de kayak op pad.
Tijd om eens te beginnen aan mijn 1e zelfgemaakte jerkbait !


Vorm uitgezaagt uit beukenhout:


Gevijlt en geschuurd:



Positie lood bepalen:




gaten boren:



Ik heb geboort met een 8 mm boor, en het lood ingebracht, daarna mbv een ket, die in het gat geklemt zit, een "rattel" gemaakt, dit omdat het lood zich kan bewegen in het gat.




Gaten en oneffenheden plamuren:



Opnieuw schuren, geplamuurde gaten, geheel onzichtbaar weggewerkt:



RVS oogjes voor de dregs aanbrengen:





Jerkbait voorzien van grondverf, en daarna de basiskleur aanbrengen.
Jerkbait in basiskleur:





Naar eigen wens jerkbait, beschilderen, airbrushen...
Ikzelf heb gekozen voor deze 1e jerkbait, voor mijn eigen MANUS-LOGO:




Daarna voorzien van goede laag vernis, in dit geval ; botenlak.





Tenslotte de jearkbait alleen nog voorzien van een stel dregs, en klaar voor gebruik.

(filmpje van gebruik volgt nog)




3 opmerkingen:

  1. Mooie project Manus .
    Alleen is die Jerk een beetje in vergaande staat
    ik zie allemaal graten lol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi man, het is echt helemaal in om zelf jerks te maken, zie het overal..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk uit Manuus. Zo'n eigen maaksel wil ik wel een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen