vrijdag 9 september 2011

Vrije Vrijdag 9 sept 2011

Eindelijk weer eens een vrijdag vrij !
Na een rottige nachtrust, voor de wekker wakker geworden, en zat om 7:15 uur effectief te vissen op het water.

Als eerste was het een baarsje wat mijn hengel deed bewegen.
Een minuut of 20 later was het een snoek van 72 cm, een mooie velle vis die zich niet zomaar gewonnen gaf.


Deze vis zal ook gelijk herkennen, mocht ik haar een tweede keer vangen.
Dit door de tekening op de kop van de snoek, een streep.
Iets wat ik nog niet eerder bij andere snoeken heb opgemerkt.



Na deze snoek, volgde nog een aantal baarsjes.
Geen noemenswaardige maten, en met tussenposen van ongeveer 25 minuten.
Heb vandaag in totaal 5 van deze kleine bandieten mogen vangen.

Tussendoor nog een jeugdige snoek mogen landen van 59 cm.



Onder het peddelen nog in gesprek geraakt met een kantvisser, waarvan ik ook nog eens zijn feederhengel in actie bracht...Had alleen zijn vaste stok opgemerkt, en zijn feeder geheel niet gezien.

Kort daarop klapte deze 80er op mijn hengeltje.
Heeft me een goede drill bezorgd, de kayak draaide van links naar rechts, en de snoek ging zeker een keer of drie onder de kayak door.

Eindelijk aan de rand van de kayak, wist ze telkens als ik haar met de kop uit het water tilde, ergens de energie vandaan te halen, om alsnog een heftige kopruk te geven.
Gevolgd door een fikse plens water op mij, dit herhaalde zich vijf keer, waarna ik dus ook zeik nat was.

Eenmaal in de kayak viel me gelijk de breede rug van het dier op, een goed doorvoede snoek.






Net voor mijn eindpunt nog een klein snoekje van ongeveer 40 cm gelost.
Om 11:15 uur gestopt met vissen, en nog een paar uur aan de kant staan praten met een vismaat van me, die net vanaf zijn werk naar de waterkant was gekomen om te vissen.

Al met al een leuke visochtend.

1 opmerking:

  1. hallo, ik ben Belg en ik vis meestal in de vleesetende BUIK BOOT.
    Ik las dat je gevangen De Roosendaalse in Steenbergse Vliet. Ik wil graag naar deze plaats te bezoeken om te vissen. Is dit een goede plek voor het roofdier dat je mij adviseren?
    Bedankt voor uw reactie.
    gegepit@mobistar.be
    librairiedelabaille@euphonynet.be

    BeantwoordenVerwijderen