woensdag 19 oktober 2011

09-10-2011 Hard werken voor vis

Oktober is helemaal weer Oktbor, met zijn herkenbare weersomstandigheden, regen en wind !
Dit werd hard werken om wat vis te zien vandaag.
En zo was het dan ook.

Ik had al een geschikte lokatie in gedachte om mijn kayak te water te laten, heel wijs gekozen, zodat ik tegen de wind in kon vertrekken, en eenmaal de ommekeer gemaakt weer met de wind mee terug kon peddelen, afgewisseld door wat "luie" driftend vissen...



Al naar een aantal meter, in de eerste 5 minuten op het water was het al raak.
Een snoek van 48 cm voelde zich geroepen mijn kunstaas vol overgave te grijpen, geen blanken voor mij deze dag.



Het was stevig doorpeddelen met de aanwezige wind, letterlijk hard werken zoals de titel al veraad.
En niet voor niets, want een minuut of 30 na mijn eerste vangst, mocht ik het nogmaals meemaken vandaag; snoek.
Ditmaal echter een maatje kleiner, 32 cm.
Een mooi maatje voor de "eenvingerige kieuwgreep", de rest van de vingers past namelijk niet.



Na nog eens een half uur wind in gevaren te hebben, even aan de kant gegaan voor een pauze.
De pauze kon ik gelukkig beschut uit de wind houden.
Een kwartiertje bezig aan de terugweg, voel ik aan mijn hengel de volgende beet.
Deze keer een baars, een lekkere sterk baasje van een centimeter of 30, met een enorme muil.



Kijk die muil !


Na wat driften, weer met kunstaas gesleept, maar de vangsten bleven uit.
In de verte kwam mijn eindpunt alweer in zicht, dit zouden mijn vangsten van deze vistrip waarschijnlijk zijn.



50 Meter van mijn vertrekpunt verwijdert, ik hoefde alleen het water nog over te steken, was het niet dat op de valreep mijn hengel parabolisch krom gaat.
En ja hoor, nog een vis.
Een snoek van 57 cm, deze was niet meer verwacht, maar zeer welkom.






Catch & Release




Geen opmerkingen:

Een reactie posten