vrijdag 21 oktober 2011

21-10-2011 Weer eens lekker uitgewaait

Vandaag eens goed uitgewaait, bij een koude wind.
De temperatuur varieerde van 4 graden toen ik begon, tot 11 graden s'middags.

Bij de start na 10 minuten plug af kunnen geven aan de bodem...
Balen, maar gebeurd nu eenmaal wel eens, opnieuw opgetuigd en door.
De eerste vis in de kayak was een dikke baars van 38 cm, weer dacht ik bij het zien van de vis m'n PR te hebben verbeterd.
Maar bij die baarzen zit ik er toch telkens naast met inschatten, maar toch een mooie vis.




Baars zwemt in een school, dus waarom niet nog eens over dezelfde plek heen vissen...
En jawel weer beet, maar geen baars, het was een snoek van 60 cm.



Door de wind en de stroming, is het lastig met 2 hengels te vissen, als je er op eentje een vis drillt.
Dus na de vangst van de snoek, kon er eens voor gaan zitten, alles in de knoop, maar uiteindelijk alles weer goed gekregen.

De volgende vangst was een baarsje van 28 cm, deze is niet vast gelegd op de gevoelige plaat.
Een tijdje daarna een flinke dreun op de hengel, veroorzaakt door een snoek van 64 cm, welke stevig tekeer ging aan het wateroppervlak...mooi !





Hierna was het geruime tijd stil, en dacht ook eerlijk gezegd dat het hier bij zou blijven.
Des te blijer was ik met mijn laatste vangst, dubbelop, toen bleek dat mijn nieuwe PR aan de andere kant van de hengel hing.
Een mooie en dikke snoekbaars van 75 cm.





Trotse Ikke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten