zaterdag 2 oktober 2010

1,5 kilo paraplu anker

1,5 kilo paraplu anker

Heb sinds kort een paraplu ankertje van 1.5 kilo.
Gedaan met in de rietkraag liggen, je kent het wel, plugje wisselen, of vis drillen en onthaken bij sterke wind...

Momenteel gebruik ik hem gewoon met een koord van 15 mtr.
Aangeraden wordt de dubbele diepte aan lijn te hebben , en een stuk roestvrije ketting, tussen het anker en het ankerkoord te plaatsen, zodat het anker beter neerslaat op de bodem.
Heb hem nu een aantal keren gebruikt, en geen problemen ervaren...
Omdat ik nog niet weet hoe mijn kayak reageerd, met de verschillende bevestigingspunten (voor/midden/achter), laat ik hem nu nog gewoon zijdelings zakken.
Als ik meer kennis opgedaan heb, komt er waarschijnlijk een katrol-systeem met geleiders etc.
PICT0063





Geen opmerkingen:

Een reactie posten