zaterdag 2 oktober 2010

Steenbergse Vliet 27 juli 2010

Steenbergse Vliet 27 juli 2010

Deze dag s'morgens weer afgesproken met Kai.
Ditmaal zouden we elkaar treffen aan de Steenbergse Vliet.
Alles werd opgetuigd, en de kayaks te water gelaten, klaar om te vissen...
Er was een sluis op steenworp afstand (toevallig), dus we konden het niet laten daar eens een paar keer in te werpen.
We begonnen aan de kant waar we waren, en na een tijdje ginegen we er doorheen, om er aan de andere kant in te werpen.

Kai wierp fanatiek de sluis in, en ik beviste het gedeelte voor de sluis, voornamelijk de kant.
En met succes, de eerste vangst van de dag was voor mij !
Op een Spro PikeFighter Junior Jointed (redhead), een PR.
Niet moeilijk want deze kleine rover had ik nog nooit gevangen : POS.
27-07-2010 pos 6 cm a
Van zeker 6 cm.
27-07-2010 pos 6 cm b

Hierna bleef het te lang stil.
Kai opperde om te gaan dropshotten, had hij goede ervaringen mee, vooral  bij sluizen, voor snoekbaars.
Ik had het nog nooit eerder gedaan, maar wel toevallig een aantal weken ervoor een setje dropshotlijntjes en loodjes gekocht, kwam nu mooi uit.
Naar een korte introductie, gingen we op jacht.
Ditmaal heel stout; slepend door de sluis , op en neer.
Naar een aantal keren, begon een kantemaaier tegen Kai te praten.
Toen ik ook door de sluis heen was, vroeg ik hem wat hij zei, "we mogen niet in de sluis vissen" was hem verteld.
Het bord wat tegen de sluis hing las echter "verboden te Pissen in de sluis", zou die P eigenlijk een V moeten zijn ???

Wat verderop gaan vissen, totdat hij klaar was met z'n werk, en vetrok.
Wij weer verder met slepen door de sluis.
Op een gegeven moment stopte er een vrouw op de fiets bovenop de brug, stapte af en maakte een foto van ons, en fietse weer weg ; COOL, we hebben bekijks !
Ze was net weg, en ik al slepend net de sluis weer in, toen ik met mijn kayak middenin was, sloeg mijn hengel krom als een hoepel, terug naar achteren...WHAT THE F*CK ?!?
En jawel, beet en een flinken. "Je hebt een snoekbaars"riep Kai, maar bij de eerste glans van de vis, wist ik dat ik een snoek te pakken had.
Voor zo'n flinke snoek, was deze erg fel en sprong eerst geheel boven water, daarna kwam zijn tweede sprong, en als ze niet  tegen mijn arm  had gesprongen, was ze mijn kayak in gesprongen !
Wat een beest !
Een pracht snoek van 88 cm, toevallig is het hele gebeuren nog eens door Kai gefilmt ook.
Hierna hebben we niets meer gevangen.
27-07-2010 snoek 88 cm
27-07-10 snoek 88 cm b

Het filmpje:





 Of  klik deze link als filmpje niet verschijnt hierboven:
http://www.youtube.com/watch?v=BnOj1i6bIIE



Geen opmerkingen:

Een reactie posten