zaterdag 23 oktober 2010

Keienbult 23 okt 2010

Ik sta op, wordt wakker, ik strompel door het huis als een kaffer, kijk naar buiten en zie dat het droog is --> idee !
Naar een paar bakken koffie en 60 min verder, kom ik rond 10:45 uur aan op de plaats die ik voor vandaag uit gekozen had.
Goed aangekleed tegen de kou, want was maar 9 graden, maar de kou bleek niet het probleem te worden vandaag...

Ondertussen begon het iets te regenen, aan de lucht te zien was dit niet het laatste voor vandaag.
Geen probleem, regenpak aan en gaan.

Het was voor mij de eertse keer op dit water, de kayak te water laten was best lastig hier, stukje lopen, lage slagboom en hoge waterkant...niet de optimale plaats zeg maar.

Eerste indruk was oke, zag er redelijk goed uit, paar stukken met veel groen en een paar hele ondiepe stukken gehad, maar het gros van het water goed te bevissen.
Het grootste gedeelte van het water is ongeveer 1 tot 1,5 mtr diep, en heb een dieper stuk gevonden, 2 mtr diep ongeveer.

In het eerste kwartier mocht ik al een snoekje  de binnenkant van mijn kayak laten zien.


Ging niet heel erg te keer, maar was sterk en bleef diep, dacht eerst een grotere gevangen te hebben.
Mooi beestje lekker mollig in z'n vel, goed begin van de dag.

De kanten hadden ook genoeg varriatie, buiten de rietkragen, ook vele inhammetjes, overhangende bomen en struiken etc.
Meerdere splitsingen en drie-sprongen van water tegen gekomen (ook vaak goede plekken).



Terwijl ik op zo'n drie-sprong bezig was, komt er een bootje aanvaren, met aan boord een slepende visser.
Ik groet hem goedemorgen, en we raken aan de praat.
Hij vraagt of ik goed gevangen had, ik vertelde hem dat ik net begonnen was en net de eerste snoek van vandaag had gevangen.
En jij ? vraag ik, hij had er net op dit stuk 3 in een kwartier tijd.
Grote ? 2 kleindere en  een metersnoek.
Echt zeg ik, mooi...ja zegt hij, kijk maar ; en wijst de boot in.

Ik ga naast hem liggen, en kijk in boort van zijn bootje.
Daar liggen drie snoeken, en een daarvan een dikke metersnoek.
Ze leefde nog, wat ik nogal minder vondt, ook vroeg ik hem of hij het niet jammer vondt zo'n mooie metersnoek mee te nemen.
Avondeten voor schoonvader, vertelde hij me, verder ben ik er niet op in gegaan.

Toen begon het te regen, en heeft ook niet meer gestopt.
Ik ben in totaal een 50 min heen gevaren, en toen begon het gigantisch te waaien.
De regen heb ik lak aan, maar door de wind was het echt niet lekker vissen.
Laat staan om terug bij mijn beginpunt terug te komen.

Helemaal aan het einde van het water gekomen, zie ik een bordtje: kanosteiger
Ja hoor, een luxe kanosteiger, en ik maar mielijk doen bij mijn beginpunt van vandaag.
Het vissen zou dan ook een stuk gemakkelijker zijn geweest, wind in varen, en terugdriften...maar ja weet ik dan idg voor de volgende keer...








Als de wind op z'n sterkst was, kon ik niet vooruit komen, heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Werd echt een hel, om terug te geraken, heb ook niet meer gevist.
Gebruik gemaakt van de rietkraag om nog een beetje uit de wind te blijven, en af en toe een zijslootje in geschoten om uit te rusten, om 14:00 uur was ik terug bij de auto.

De 50 min heen werd een 2 uur terug !

Jammer van de wind, leek een goede visdag te worden...helaas deze visdag af moeten breken.
(maar word vervolgt !!!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten