zaterdag 2 oktober 2010

Stek-verkenning BoZ 10 sept 2010

Stek-verkenning BoZ 10 sept 2010

Vandaag een stek gaan verkennen.
Eerst de benodigde documenten aangeschaft, alvorens ik te water ging.
Wordt erg veel bevist, en dus ook veel gecontroleerd, was gelukkig maar €10,= voor een heel jaar.

Aangekomen op locatie, eerst maar eens opzoek naar een plekkie waar ik fatsoenlijk te water kan.
10-09-2010 binnenschelde (4)
Dit is een mooie steiger, maar toch net te hoog, en ook nog eerst een trapje af...
En trouwens hier zat al een visser.
10-09-2010 binnenschelde (6)
Iets verderop lag nog een kleiner steigertje, waarnaast ik mooi de kayak te water kon laten, en dan zelf via het steigertje, de kayak in kon.
Dat is al makkelijk.
Ook vandaag waaide het erg hard, en omdat ik nog geen diepte meter heb, heb ik het op de ouderwetse manier gedaan.
Ben eerst rondom langs de kanten gevaren, een paar kantvissers over de stek gesproken.
Daarna een paar keer de plas overgevaren, onder het varen heb ik overal gepeilt.
Een paar stukken zijn bezet met veel onderwatervegatatie, en voor 85 % is de gehele plas maar 1-1,5 mtr diep.
Behalve een klein gedeelte van de plas, bevat een dieper stuk, wat ook erg druk bevist werd door diverse kantvissers, en wat konden ze vriendelijk kijken.

Het lijkt een gesloten plas, maar er is een klein slootje onder een bruggetje door, dat de pals een een kleiner watertje in een woonwijk verbindt.
Hier ben ik nog niet in geweest...
10-09-2010 binnenschelde (11)
10-09-2010 binnenschelde (15)
Ga binnenkort terug om de stek nog beter te leren.
Ben bereid hier wat tijd voor uit te trekken, want schijnt dat hier flinke vissen zwemmen.
Heb ook het idee dat de vis hier erg gedresseert is, aangezien ik niets gevangen heb, zelf geen baarsjes...
Dus ook eens kijken of er iets is waarmee ik de dressuur kan doorbreken.
10-09-2010 binnenschelde (9)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten