zaterdag 2 oktober 2010

Manus de waterkip-Hero

Manus de waterkip-Hero

21 sept 2010
Vandaag naar m'n werk stukkie gevaren.'
Leren omgaan met m'n nieuwe rodholder en lekker vissen natuurlijk.
Haven afgevist, niets, stuk de polder ingevaren, en gevist niets.
Bleek een dag van blanken te worden, jammer, maar lekker gevaren bij mooi weer.

Regelmatig zooi van andere vissers tegen gekomen, ruim je rotzooi op aub !
PICT0068

Vrouwtje belde, etenstijd !
Terug richting auto, en exact op de plek waar ik te water ben gegaan, schiet ineens een meerkoet weg, schrik me rot...
Toen ik bijna tegen de kant was , hoorde ik nog geritsel en daarna water?
Tegen de kant gekomen, een zooitje vislijn in de kant vast, bewegend...en grote kolken tussen mijn kayak en de kant.
He?
Tuurlijk, heb ik de vislijn gepakt en deze opgehaald, naar zo'n 40 cm lijn kwam er geen vis, maar een soort kippepoot boven water.
Een meerkoet of waterhoentje , in de knoop, en geheel uitgeput, zo slap als een lappepop.

Ik aan de gang met een klein schaartje, ben bijna een half uur bezig geweest, om alles te verwijderen.
Ondertussen was het diertje aan het bijkomen, me continue in mijn vingers aan het pikken, en me als dank 4x onder gescheten.
Uiteindelijk kon ik het diertje geheel verlost van nylon, terug vrijlaten.
PICT0070
Hieraan zat de lijn vast in de kant
PICT0071
Dit aan de andere kant van de lijn...
Ik heb nogwel wat eraan overgehouden:
PICT0072

Die heb ik toch wel verdient zeker LOL



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten