zondag 3 oktober 2010

3 okt 2010 Dag van de vis-concurentie

Na twee dagen vissen op voor mij wat onbekender water, vandaag gekozen voor een "thuiswedstrijd".
Ook was het weer van vandaag, een stuk aangenamer als dat van de afgelopen twee dagen.

Alles lekker op het gemakje vandaag, pas om 11 uur vertrokken, en om 12 uur te water.
Het aantal eenden op de stek geeft het einde van het jaar al aan, in december zitten op deze stek soms rond de 200 eenden.

Mooie locatie op het water bepaald, uitgerekend waar ik ongeveer kom te liggen, als ik mijn anker gebruik...
Anker laten zakken, beetje driften, ja anker pakt grip, en vast.
Lag precies waar ik wilde liggen.

Dropshotten: bij de vierde of vijfde worp, gaf mijn lijn en hengel mooi de beet weer, aanslaan en hangen.
Een wilde doerak, die bijna om mijn kayak heen ging richting mijn ankerlijn, even flink binnen gedraait laatste stuk, om verdere problemen te voorkomen.

Echt een vinnig beestje, als je met je hand hem benaderde, gingen de vinnen en kieuwdeksels verdedigend omhoog.





Terwijl ik de vis onthaak, komt er een bootje aan met drie mannen erin.
Ik had ze al vaker gezien.
Ze gaan letterlijk 3 meter naast me liggen, en beginnen te vissen ?!?
Moet niet gekker worden, wilde eerst vragen of er niet eentje bij me in de kayak wilde komen zitten...

Een van hen ving ook binnen vijf minuten een snoekbaars, ik ging ondertussen gewoon door, beetje voor hun langs gooien, ja, zei gingen recht in mijn "waaier" liggen (ik gooi altijd in een waaier dus LOL)
Ze begrepen het, en gingen nog twee meter verder opzij, dat was voor mij geen probleem.
Heb verder recht voor me uit gegooit, en hun met rust gelaten.
Ook door het feit dat ze recht boven m'n ankerlijn lagen te verticalen (haha)

Ze vingen op hun plek niets meer, had ik ook en half uurtje eerder mijn anker ingeplonst.
En ving mijn tweede snoekbaarsje.




En 15 minuutjes later de derde, dit bleek ook de grootste van vandaag...50 cm precies.






Toen de blikken van de buren boekdelen begonnen te schrijven, ben ik verkast en 2 uurtjes gaan slepen met pluggen.
Dit heeft niets op mogen leveren.
Dus maar weer dropshotten, terug op stek waren de drie mustutiers vertrokken, hehe, alles terug bij ht oude.
Ik lag nog maar net, en ja hoor je raad het al, een ander bootje met 2 man.
Weer het zelfde verhaal, maar nu besloot ik maar gelijk te vertrekken, deze hadden me nog niets zien vangen, ga ik straks wel terug naar hier.

Maar je zult het geloven of niet ben 3-4 keer van stek verandert, en alle keren kwamen ze me achterop.
Toen ik besloot dan toch maar weer gewoon op de eerste stek te gaan liggen, bleek bij aankomst ook het 1e bootje met die drie gasten er weer.

Was goed geweest voor vandaag. Voortaan maar weer lekker overdags door de weeks !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten