zaterdag 2 oktober 2010

Scotty rodholder + extention

Scotty rodholder + extention

Sinds de forumdag van 18 sept, in bezit van een Scotty roholder, heb er gelijk ivm praktische redenen, de extention bij genomen.
Hieronder wat foto's van het monteren ervan.
PICT0046
Positie bepalen.
In mijn geval kon ik voor een positie kiezen, die ik ook van binnen in de kayak kon bereiken.
PICT0047
Indien ter zake, binnenkant bereikbaar maken.
PICT0048

 Zoals je hierboven kunt zien, maak ikgebruik van het reeds aanwezige droogvak, om de binnenkant van mijn kayak te bereiken.

Nu de definitieve positie bepalen, check en dubbel check, eenmaal erop, en verkeerd, zit je met gaten !
PICT0050

Gaten aftekenen.
Zorg ervoor dat je je pen, of waar je ook mee aftekend, loodrecht gelijk met de gaten houd.
Als je pen schuin door de gaten steekt, scheelt het op de gaten misschien maar millimeters, maar zal bij montage toch heel irritant zijn.

Normaal gebruikt men parkers.
Omdat ik er ook aan de binnenkant bij kon, heb ik voor bouten en moeren gekozen.
Inbus, omdat deze geheel in de gaten van de rodholder vallen, en als extra versteviging, heb ik aan de binnenkant van de kayak, een alluminium plaatje van 5 mm geplaats. (oxideert wel, roest niet)
PICT0051
PICT0053
Monteren.
LET OP: vooral bij parkers; vast = vast.
Als je een parker doordraait, verliest deze zijn grip.
Dan zul je de gaten van de voet van je rodholder moeten vergroten, om een herkansing te kunnen doen met dikkere parkers.
Desgewenst, laagje kid tussen de rodholder voet en kayakoppervlak aanbrengen.
PICT0054
PICT0056
Eindresultaat
PICT0057

Testen in de praktijk





 PICT0059






Geen opmerkingen:

Een reactie posten