zaterdag 16 oktober 2010

Tilburg 16 okt 2010

De planning was eigenlijk om morgen te gaan, omdat de weersvoorspelling beter was.
Maar aangezien er wat tussen kwam, moest het er vandaag van komen.

Vanmorgen veel geregent, maar als het goed is klaart het op in de loop van de dag.
Mijn keuze was dit keer gevallen op 013, oftewel Tilburg.


Ter plekke gekomen, was het gelukkig droog, en dat bleef het ook zou later blijken.
Heel af en toe een zonnetje, en verder was er een erg harde en koude wind aanwezig.

Wat me ook opviel, was het aantal vissers aan de kant, voornamelijk roofvissers.
Er waren er zeker een stuk of 6 aanwezig, dus waarschijnlijk zal er wel regelmatig gevangen worden?
Maar andere kant is de vis hier dan ook veel allerter, en dus moeilijker te vangen.

Ik heb het stuk water bevist, wat je op de foto hierboven ziet.
Regelmatig m'n lijnen inhalend, ter voorkoming van ergenis bij enkele kantvissers.

Tevens even een belletje gedaan, naar een vismaatje wat ik ken van een roofvis-forum, laten weten dat ik bij hem in de buurt op het water zat.
Hij had al eens te kennen gegeven, de kayak te willen zien.
Als hij tijd had, zou hij nog komen kijken.

Een tijd later gaat m'n telefoon; "ik kom er aan", ik zeg, "oke ,leuk...zou je aub een bak koffie voor me mee willen nemen, pak maar bij de bezinepomp"
"Is goed" gewone? ik zie , ja, en met melk en suiker aub.

Eenhalf uur later komt hij terplaatsen, ik was net de kant op gegaan voor een sessie wildplassen, en door de gure wind, wel toe aan een lekkere warme bak koffie.
Mee dat hij uit zijn auto stapt, steekt hij een pak koffie in de lucht, "goed he "
.......Hmmmm  Had hij een PAK-koffie verstaan , ipv een BAK-koffie !



Dus van 11  tot 14:00 uur gevist, droog gebleven , en goed uit kunnen waaien.
Al was de dag met een warm bakje koffie beter geweest LOL
En buiten de teleurstellende vangsten , toch niet geblanked, dankzij onderstaande baars.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten